Graauw 4 laat punten uit handen glippen te Steen!

Steen 5 – Graauw 4 [ 4 - 3] (Competitie)

Uit naar Steen had Graauw 4 punten in handen om de naaste belager Steen 5 onder zich te houden. Na een heel goed kwartier van de thuisploeg sloeg Graauw ongenadig hard toe door twee keer vanuit de counter te scoren. Steen Kwam voor rust nog terug naar 2-1 en maakte meteen na rust de gelijkmaker. Maar Graauw pakte weer de voorsprong. In de laatste fase van de wedstrijd ging het alle kanten op waarbij Steen gelukkiger was in het afronden. Een paar minuten voor tijd maakten ze de winnende.

Een prachtige opkomst bij Graauw 4 vandaag. Misschien vanwege de lente die deze week door het land raasde, of de altijd fijne ontvangst bij Steen: niemand die het wist maar een bijna voltallige selectie op de bank bij Graauw. Slechts twee man ontbraken. Daardoor waren er twee shirts te weinig. Wie ze heeft mag ze overigens terugbrengen!

De scheidsrechter was overigens niet op komen dagen. Die bleek achteraf op het veld van Graauw aanwezig te zijn. Enfin: uw verslaggever had toch geen shirt dus ging als arbiter aan de slag. Een fluit en horloge was snel geregeld. Aan beide zijden was er overigens weer enorm belangstelling dus flink wat ogen en monden op en rond het veld om de scheids bij te staan in alles wat hij deed. Algemene consensus: wat een prutser.. Amen!

Steen begon goed en scherp aan de wedstrijd. Het eerste kwartier nagelden ze Graauw op hun eigen helft en probeerde ergens in onze verdediging een gaatje te zoeken. Maar die stond op dat moment als een huis. Graauw loerde op de counter en dat werkte. Na een kwartier een pass op Bjorn die de bal “leep” meekreeg en daarna fantastisch over de keeper schoot. Zeker vanaf veertig meter on de lat. De bal werd een beetje door de wind gedragen. Fijn een meevoetballende keeper maar tijdens de counters aardig kwetsbaar, zeker als je Bjorn de bal geeft. Tien minuten later weer een counter. Bjorn kon na eens teekpass door de verdediging heen, op weg naar de goal. Net in de zestien werd hij gevloerd waarna een penalty volgde. Dimitri had de meeste rust in zijn donder en scoorde onberispelijk door het midden van de goal. Nou ja: ongeveer. Maar Steen liet zich niet onbetuigd. Net voor rust konden ze de aansluitingstreffer maken.

In de kleedkamer van Steen is duidelijk wat gezegd over de felheid. Steen was na rust iets feller in de duels en won daardoor wat meer de fysieke duels, terwijl ze die in de eerste helft wilden vermijden. Het duurde dan ook niet lang voordat ze de gelijkmaker maakten. Zij het met een afwijkende bal, onbereikbaar voor de keeper. Maar Graauw vocht ook voor de overwinning. Met een aantal goede aanvallen was het ook daar weer raak. Op links kon Bacha het de verdediging lastig maken waarna Karel de bal de zestien in schoot. Bjorn was net komen aanlopen en schoot onberispelijk binnen.  Graauw had nu weer de voorsprong.

In de laatste fase van de wedstrijd begonnen de vele wissels op te breken. Een mix van weinig communicatie en veel verwijten vlogen over en weer terwijl die samenstelling beter andersom was geweest. Steen maakte daar gebruik van door in de laatste fase uiteindelijk de winst naar zich toe te trekken.  Eerst nog met een vrije trap die de afweek in de muur. Daarna nog een paar minuten voor tijd met een goede aanval en een zondagsschot dat wederom ent voor Bryan van richting veranderd werd. Graauw had in dat laatste kwartier ook nog legio kansen waarbij het onmogelijk is om ze allemaal te noemen maar Bacha, Karel en Dimi hadden alle drie nog de kans om ons in de punten te houden. Misschien was die laatste dan ook niet gevallen.

Maar eerlijk is eerlijk: gezien het speelbeeld van de gehele wedstrijd bleven de punten terecht op Steen. Al was het zeker leuk geweest als we met punten naar huis konden. Een leuke, attractieve en sportieve pot voetbal zoals we die graag zien in onze klasse. Dat Steen dan nog zo laag staat is ons een raadsel. Maar promoveren hoeven ze van ons dan ook weer niet. We komen hier graag!

Foto’s van Paul Steijaert en Melanie Merckx