Graauw speelt knap gelijk 1-1, in vriendenmatch tegen en op De Kauter, publiek TOP !

Het groene gras, daar is toch waar we graag op voetballen, met de NEUS richting volgende week, speelden we alvast om te wennen aan de kleuren van de komende tegenstander HSC’28 ( spelen ook rood /wit, gelijk onze vrienden van De Mollen ) . Je ziet het al in de aanhef, ik maak een positieve DUIM richting ons Graauw Publiek, zij waren met een 50 man afgereisd, ut was een zeer aangename zondagmiddag, waar in de ochtend uren op Terhole de Winterloop werd gehouden. Deze loop kent zijn oorsprong vanuit de V.V. Terhole, voor de 9e keer werd deze gehouden met nu als uitvalsbasis “Brandershole” Terhole Breed actief heeft hier de schouders onder gezet, nu was er een “speciaal tintje” aan toegevoegd. De Hontenisse Cup werd er uitgereikt aan de overall winnaars ( 3e lopen waren opgenomen, begin september bij een ruim 30 graden op Ossensisse - later in het najaar de Bossepielenloop, op een verregende zaterdagmiddag - nu dus de winterloop, met een aangename winterse zonneschijn.

Onze wedstrijd van deze middag: We zien een gretig Graauw wat mooi op voorsprong komt, aan de basis hiervan staat onze Ertugul, deze inzet heeft hij te danken aan zijn niet aflatende ijver, want wat gaat hieraan vooraf.? Afgelopen vrijdag avond, was ik samen met met Collega’s op Teamuitstap bij Mia’s te Axel, stap daar niets vermoedende “de zaak” binnen en Ertugul verwelkomd ons, en begeleidt ons naar de tafel van 14 personen. Ertugul is ook goed gastheer, en biedt me een heerlijke Limocelo aan.

Deze mooie voorzet van Ertugul, word door Cas mooi binnen gewerkt. Er is een klein beetje gesleuteld aan het systeem, wat dan ook goed uitpakte en ons hopend in de verdere competitie zijn rendement gaat opleveren. Tevreden trainer, welke ook de jeugd de nodige “vliegminuten” liet maken. We zijn er klaar voor om te starten.

Maar Graauw is al voortvarend gestart: Ons tweede won vandaag en zij staan toch “wat steviger” op plaats 2. Ook onze Dames 1, slaan hun slag in de competitie, winnen van directe concurrent Unitas, en staan ook “stevig” op plaats 2.

Geen slecht begin voor Graauw in 2024, Eric Oderkerke ! ( spreuk uit dagboek van herdershond ) We zien jullie dan ook allemaal graag weer terug in rijke getale volgende week op de Boomwai, un week voor Carnaval “nemen we al een voorproefje ?” We gaon der Veur !

Groetjes, Alex

Balsponsor Volgende Zondag: Restaurant Het Bonte Hert.