Graauw 4 verspeelt voorsprong op Koewacht!

Koewacht 3 – Graauw 4 [ 5 - 2] (Competitie)

Uit tegen en op de Koewacht kwam Graauw na een goede start op een 0-2 voorsprong. Maar naarmate de wedstrijd vorderde werd Koewacht sterker. Net voor rust maakte ze nog de 3-2. Na rust kon Graauw alleen nog maar speldenprikken uitdelen. Voor de rest was het wachten totdat de thuisploeg de score verder uitbouwde. Uiteindelijk werd het nog een ietwat geflatteerde  5-2.

Het was een prachtige dag om te voetballen. De zon scheen, droog en niet al te koud. Coach Martijn was gaan wintersporten maar dat mocht de pret niet drukken. De andere coaches waren paraat en die hadden zelfs vier wissels om uit te kiezen. Koewacht had ook keuzen genoeg: ergens was een blik jonkies opengetrokken. Die zouden later overigens wel het verschil maken.

Graauw begon goed aan de wedstrijd. Meteen na aanvang een paar kansen maar de beste kans was vanaf elf meter. Ronny kon door combinerend door de verdediging met een slap schot net naast schieten. Maar bij het schieten werd die onderuit getikt en ging de bal terecht op elf meter. Bjorn mocht de penalty verzilveren. De keeper zat er nog aan maar was wel binnen. Niet veel later nog een mooie combinatie vanuit een doeltrap. Ronny zette weer op naar Bjorn op rechts die zijn man uitspeelde en de bal perfect vooraf voor Bacha. Die aarzelde niet en schoot de 0-2 binnen. In het kwartier wat volgde kregen we nog twee goede kansen die er wel in mochten. Maar dat gebeurde niet. Daarna werden we slordiger en kreeg Koewacht de overhand. In het laatste kwartier strafte men met twee razendsnelle counters onze afgeslagen aanval af en waren we achterin gezien. Net voor rust de domper: Brian maakte per ongeluk hands in de zestien en die werd prima omgezet in een doelpunt.

De tweede helft ging Koewacht verder waar men gebleven was: met aanvallen. Graauw leek niet meer op de combinerende ploeg uit het begin van de eerste helft. Veel lange ballen die dan ook net zo snel weer terugkwamen. Maar achterin stond het goed. Onze verdediging weerde zich goed en Steve leek alle ballen te hebben. Leek, want een kwartier voor tijd moest hij dan toch een zondagsschot over zich heen zien gaan. Graauw probeerde nog wel maar veel verder dan wat slappe schoten op de keeper of ballen naast kwam het niet. Er kwam nog een geflatteerde 5-2 op de borden met een prima counter waar de buitenspelval vakkundig ontweken werd.

De wedstrijd zelf was een sportieve wedstrijd zoals het op dit niveau zou moeten. Aan beide kanten eerlijke vlaggers en een scheidsrechter die alles prima beoordeeld. Zo hoort het. Jammer dat we de voorsprong weggegeven hebben. Dat moet na carnaval beter; in de Derby tegen Graauw 3.

Foto’s van Richard Meyners