2e seizoenshelft, uitstekend gestart > Graauw stuurt HSC' 28 , met 4-1 terug de bus in !

We starten wel iets later dan gepland, de toegewezen arbiter laat verstek gaan, na enig “belwerk” komt Jurgen de Poorter, deze wedstrijd leiden. Blij toe dat hij dit wilde doen, zou toch een mankement zijn als we dit op de komende vrijdagavond zouden moeten inhalen. Zowel op Graauw als in Heerle, zullen de carnavalswagens nog afgewerkt moeten worden voor “de Stoeten” welke er aan zitten te komen.

Wat er allemaal voor deze wedstrijd te doen was: Songfestival in het gemeenschapshuis, maar de wat oudere jeugd was niet present, zij waren te gast bij Niels Kips, hij vierde zijn verjaardag. Maar onze pupil van de week Lindey van Geertruij, was er wel en vond het een gezellige boel. Zij stond fris en fruitig, haar mannetje in deze voorbereiding op de wedstrijd.

Lindey in het opwarming onderdeel

Lindey, neemt Milan onder vuur, concentratie bij hem !

Toch wel het mooiste moment, het gaat nu “echt” beginnen

De tweede ronde, zoals gezegd, in onze openingsmatch gingen we daar onderuit, wat niet nodig was geweest zei Jorden toen ook. Dus op zoek naar herstel, we zitten goed in de “mensen” , wat ook een volle dug-out laat zien. Hier ook hilarische taferelen, welke toch even aangestipt worden voor het wedstrijd verslag volgt. Rik dHaens, krijgt op de vroege zondagochtend al een app, om nog 2 euro te betalen voor kantine gebruik van de vrijdagavond, Johny heeft de bijnaam “ Kungfu Panda ”, Jorden zat nog in de Kruimeldief, toen Johnny hier al op de Boomwai rond liep ! Allemaal beslommeringen, welke een positieve bijdrage hebben deze middag.

Want Graauw, laat zien dat de punten hier dienen te blijven, en zet gelijk goed druk. Na een kwartier komen we dan toch “nog verassend” op 1-0, door een mooi schot van Kevin dHaens ! Een goed opsteker, maar nog geen zekerheidje, want een 15 minuten later is het weer “deuce” ! We blijven met mooie aanvallen strooien, maar niet alles is trefzeker. Maar gelukkig is er Lianne, met de kodak legt zij het volgende doelpunt vast.

Penalty, de aanloop van onzen Fabi

Keeper gaat naar verkeerde oek

Zo vieren we de 2-1.

Met een voorsprong duiken we de rust in, maar er zal nog hard gewerkt dienen te worden om “daadwerkelijk” de punten op de Boomwai te houden. We krijgen toch een wat grimmige sfeer, wat het duel wat harder maakt. Maar eigenlijk, is het “Lange schot, vanaf de Middenlijn” wel een “gedragen door de wind” doelpunt van niemand minder dan Niels Kips, ge ziet heeft geen hinder van het verjaardag vieren. Maar even later is ook Willem van den Dries op een soort gelijke wijze trefzeker 4-1 !

De buit is binnen, voorproefje op de Carnaval kan genomen worden, Alaaf voor de komende Carnavals dagen, waar deze mooie overwinning, mee zal gaan in de Polonaise !

De volgende match is pas: 25 Februari in ut Eilig Land, we bezoeken dan onze vrienden van S.D.O. ‘63

Groetjes, Alex