Graauw 4 verslaat Graauw 3 in dé derby!

Graauw 3 – Graauw 4 [ 3 - 5] (Competitie)

Er is in onze klasse maar één echte derby: Dé dorpsderby Graauw 3 tegen Graauw 4. Of andersom natuurlijk. Op een guur en nat veld kwam Graauw 4 eerst op een 0-2 voorsprong maar Graauw 3 maakte voor rust nog gelijk. Na rust nam Graauw 4 weer de leiding en gaf dat niet meer uit handen. Uiteindelijk resulteerde dat in een 3—5 overwinning voor Graauw 4.

De coaches aan beiden kanten waren er voor de wedstrijd maar druk mee: regelen van mensen en middelen. Twee dingen stonden vast: Graauw drie speelde thuis en dus in een andere kleur shirts. En de uitgestelde wedstrijd zou vandaag wel doorgaan. Wat betreft de wissels had Graauw 4 al gewonnen: vier wissels tegen de twee van Graauw 3. We moesten keeper-technisch een beroep doen op Thibault. Het leek weer alsof hij er altijd had gestaan. Er waren de nodige afmeldingen maar niet bij onze achterban: onze supporters waren er bijna allemaal wel. Ook Graauw 3 had genoeg aanhang meegenomen om te supporteren.

Een gure en koude dag ging gepaard met een harde wind. Niet dat je in één plensbui zeikend nat was maar gedurende wedstrijd liepen de sokken aardig vol. Graauw 4 zat meteen aardig in de wedstrijd en creëerde een aantal combinerende kansen waar Graauw 3 het met schoten van ver probeerde. Ze begonnen tegenwind en dat maakte het niet makkelijk. Sowieso was het met de harde wind, drassig veld en lang gras niet makkelijk om nauwkeurig te passen.

Graauw 4 opende de score via een aanval op links waarbij Bjorn de bal voorlangs de goal liet zeilen. Zo scherp dat die misschien wel direct binnen zou vallen maar dat komen we nooit te weten want Bacha had er voor dat moment al een tip van de schoen tegen gezet. Niet veel later werd een voorzet van Steven ongewilde binnengekopt door Robberecht. En anders had Bjorn hem wellicht binnengekopt. 0-2, een riante voorsprong zou je zeggen. En daar waar Graauw 4 wel had uit moeten lopen naar 0-3 meldde Graauw 3 zich in de succesvolle omschakelingen. Tot twee keer toe werden we afgestraft in de omschakeling, door twee doelpunten van Dean, waardoor de ruststand op 2-2 kwam. Het was aan het in de rust nog even zoeken naar de trouwring van “Lord-of-the-ring“ Dimi. Maar dat bleek goed gekomen te zijn.

Na rust een ander beeld. Uw verslaggever stond nog onder de douche toen Graauw 4 weer de leiding nam. Een aanval over veel schijven schijnt, waarbij Dimi zijn eigen aanval opzette en uiteindelijk de bal weer panklaar van Ronny terugkreeg en niet anders kon dan scorend afronden. Daarna nog vele kansen waarbij Bjorn in de dienende rol een paar keer Bacha en anderen voor de keeper zette maar zonder resultaat. Met de voorzet op het hoofd van Karel ging dat beter. Die moet je geen kop-kans geven want die zijn altijd raak. Ook nu weer: aan de tweede paal. Niet veel kansen verder kon Karel nog eens raakschoppen: nu vanuit de draai in de rechterhoek.

Graauw 3 bleef wel proberen en was nog één keer succesvol via een uitbraak over onze rechterflank. Baudy kon alleen verder op Thibault die bijna alles pakte maar op deze situatie even geen antwoord had. Eindstand 3-5 en weer drie punten voor Graauw 4.  Ondanks het weer, was het een leuke en sportieve wedstrijd die dankzij inzet van allen weer positief werd afgesloten. Het was nog wel even zoeken naar ons bord met de opstellingen. Die was achter de kachel gevallen en alleen bereikbaar voor kinderhanden. Zelfs de loodgieter stond voor een raadsel. Dankzij een slimme voetbalvader is hij weer terecht. Dus volgende week toch een opstelling!. Gelukkig maar.

André de Winkel