Graauw zet de goede start in 2024 voort, winst op S.D.O. '63 Mia's Ertugrul scoorde !

De carnavalstoeten zijn weer gelopen, de Graauwse verenigingen > Zeverjers & Schorrie Morrie < vielen goed in de prijzen met hun creatie. Er is tijdens hun act ook flink aan de conditie gewerkt, beide groepen waren flink in beweging, met toch wel de vermelding dat Bér van Damme, echt wel aan klanten binding deed ( heeft ieder zijn QR code al gescand ?. Op voorhand weten we, het gaat zeker geen makkelijke wedstrijd worden, revanche gedachten zullen er zeker zijn bij de gastheren, gezien het feit dat hun rode kaart in duel op Graauw, wel een smetje was op hun verloren derby. Onze gastheren zijn dan ook fysiek sterker dan Graauw, daarom attentie op “slim en sneller spelen” en niet laten uitlokken, want S.D.O. ‘63, zal maar wat graag eindelijk de punten weer eens op “ut eilig land” willen houden ( dit schreef de verzorger op de app. vanuit dn Koewacht )

Deze middag, hadden we een zeer bekende Goalie op doel van Graauw 1, de winnaar van de Mann off the Match bokaal, van vorig seizoen. Jawel Martin stond weer op zijn Post, Milan ging Sneeuwpoppen maken en Sleetje rijden op de wintersport ! Al na een 5 minuten maakt “ Mia’s Ertugrul “ 0-1, dit op mooi aangeven van onze Lenn. We maken een droomstart, maar hierna hapert de motor, S.D.O. ‘63 dringt meer aan en krijgt ook nog een penalty mee, ze denken door “een tikkie opzij “ Martin te verassen, maar de ervaren sluitpost “stopt” deze pingel. We gaan dan rusten met 0-1, wetende dat met maar een “fragiele” voorsprong is. Na de rust is er van voetbal niet echt sprake meer, de derby verhit wat meer, en de balans is wat meer zoek. In de slotminuten, om onder druk van S.D.O. ‘63 uit te komen, geeft Fons een flinke pooier onder de bal, onze Ertugrul neemt hem aan en verschalkt de doelman van S.D.O. 0-2. Waarna eigenlijk vrijwel direct word afgefloten, eigenlijk is iedereen ( zowel Graauw als S.D.O. ‘63 ) overtuigd van de 0-2 winst van Graauw. In bestuurskamer volgt dan de ontluistering, mede gedeeld door de dienstdoende arbiter “ het is maar 0-1 “ verbijstering en ongeloof !

Het uitvallen van Niels Kips is toch wel een pijnlijke, Ambulance komt ter plaatse > een gebroken sleutelbeen < Beterschap Niels namens Heel Graauw !

Afgelopen vrijdag avond, is het Baudy, wie toch wel belang hecht aan het “ beleven van de derby “ , hij arrangeert via de app een uitnodiging om mee te gaan eten na de match bij “de Koning” op Lamswaarde, ja als bezoeker is het dan ook gepast om bij de gastheren “de plaatselijke Horeca” te steuen. Prima initiatief, want een 19 personen schuiven aan. Goed geregeld Baudy.

Volgende week geen wedstrijd, de volgende is op 10 Maart uit naar METO in Hoogerheide, de nummer 2 !, hier hadden we thuis niet van “hoeven” te verliezen, puntje was haalbaar geweest, mogelijk halen we het dan bij hun.

Toch wel een goede prestatie, dit seizoen 6 punten van S.D.O. ‘63.

Uiteraard is “dn derby” niet compleet, zonder een mooi foto overzicht, gemaakt door

“hof fotografe” Kristel kodak, voorzien van tekst door dn Oscaar, geniet ervan !!

Baudy, geeft aan “Jongens en Supporters” klappen maar !!

Dat klappen van Baudy, was voor ons eerste doelpunt, gemaakt door Ertugrul, de captain bedankt hem !

5 van Graauw, tegen 2 van S.D.O. > gaat dat iets moois opleveren ?

Kevin denkt, probeer mij maar eens te stoppen, ik kom zo uit “dn Disco Lof”

Niels denkt, wat zijn je plannen Baudy ?

Rickey zijn eerste derby, komt da goed > denkt Jack op de achtergrond ?

Max wacht op wat S.D.O. gaat doen, maar houdt bal aan de voet.

Lenn controleert beheerst.

Na de beheerste controle, de actie naar het doel, zo zien we het graag.

Moeilijke oefening, springen en vallen, en onze Max zijn shirt “wupt” naar boven.

Fabian zijn rechter been wordt “geklemd” , toch krijgt hij voet tegen de bal !

Kikvorsch sprong van Jeroen, zelfs Lenn hupt ook even op.

Max ziet het gevaar, maar overziet de situatie, dont panic

Rik uit alle macht, goe bezig denkt pappa Sjiel.

Jorden doceert zijn spelers, blijf geconcentreerd !

Paashaas Jeroen ( zijn haar ), redt ternauwernood ( zo lijkt het )

Let op Max !!

Willem is Bart te snel af, Ertugrul biedt zich aan.

Rik is voor de duvel nie bang, zie op achtergrond “scheids “ heeft gele sokken aan ( kledingvoorschrift )

Een bekeken bal van Rik, op Ertugrul.

Deze keer wint Bart, en is Willem te laat.

Rik, torent boven ieder uit

Da loopt nog goed af, lijken de Graauw spelers te denken ?

Mooi shot, Edy krijgt op achtergrond bericht dat “zijn” club heeft gescoord

Dit was weer het derby verslag in woord en beeld, volgend seizoen zijn we er weer met Graauw-SDO & SDO-Graauw.

Groetjes,Reportage duo op locatie > Kodak en Oscaar <