Graauw laat zien gegroeid te zijn tegen Koewacht, 3-0 winst !

We hadden op de vrijdag voorafgaand aan deze derby, al het uiterst positieve stukje in het voetbal journaal, opgetekend door Rik dHaens, zijn uiteindelijke doel, is het bereiken van een vaste basisplaats in Graauw 1. Maar met zijn toch regelmatige inval beurten, kan hij zijn kwaliteiten laten zien.

Vandaag is een mooi affiche, in onze klasse spelen de nummers: 2 tm 5 allemaal tegen elkaar, Graauw op nummer 6 kan er mogelijk zijn voordeel mee doen ( mits er gewonnen wordt ) We gaan op missie in deze laatste 5 duels van deze competitie.

Vandaag vieren we ook, 77 jaar RKVV Graauw, daarom zou het al een grote prestatie zijn als alle thuis elftallen hun wedstrijd zouden winnen. Het is een echte Graauw - Koewacht dag, want ook Graauw 2 speelt tegen Koewacht 2. Vandaag hebben we als pupil van de week Silas Kips.

Silas mee voorop.

Hett is een stevige wind op de Boomwai ( beetje dwars op het veld ) , dus wordt de tactiek om te beginnen tegen wind. We spelen lekker fris en krijgen al snel kansen, maar is het nog even wachten, Kevin dHaens laat de 1-0 aantekenen, waarna nog mogelijkheden volgen. In de 2e helft komen we met 10 man te staan, toch slaagt Niels Kips erin om uit een corner de 2-0 te maken. Het toetje is er een van Milan, hij scoort “The Goal In One” een uittrap van hem wordt gedragen door de wind, zo het doel van Koewacht in geblazen. Een mooie overwinning, met als aantekening dat de “Jeugd” zich goed liet gelden !

Door de ontwikkelingen van de onderlinge resultaten van 2 tm 5, is Graauw nu naast HSC’28 gekomen in punten aantal, dus kunnen we gaan zien, waar dit op het eind toe zal leiden. Verder hebben alle thuisspelende ploegen gewonnen ( Dames 1 van Virtus & Dames 2 van de Markizaten ) Graauw 2 versloeg Koewacht 2.

De komende weken gaan we 3 keer op verplaatsing, we spelen pas weer thuis op de 2e Singsen, de slot match tegen De Schutters.