Graauw 4: drie punten tegen Luctor op (G)één April!

Graauw 4 – Luctor Heinkenszand 2 [4 - 3] (Competitie)

Graauw 4 speelde een vreemde maar goede wedstrijd op de Boomwai waarbij we eerst achter kwamen maar daarna een piekfijn half uur voetballen lieten zien. Voor rust maken we 3-1 maar kunnen niet voorkomen dat de bezoekers de aansluitingstreffer maken. Na rust slaat Graauw meteen toe en zet de voorsprong weer op twee. Daarna waren de krachten wel een beetje op en kon Luctor gevaarlijk worden. Daarbij scoorden ze nog één keer maar verder kwam het niet.

Wat een druilerige dag zou worden bleek achteraf toch een perfecte voetbal dag te zijn. De zon liet zich pas na de wedstrijd zien maar het was droog en dat was al veel meer dan de voorspelling van Pelleboer die er weer eens naast zat. De bezoekers hadden pas laat de Graauw gevonden en het was even onduidelijk of deze datum een één Aprilgrap was of niet,  maar precies op tijd, vlak voor de aftrap, stonden ze op het veld waar Graauw 4 in het mooie blauwe Graauwrock shirt al een derde warming-up achter de rug had.

Omdat dit een ingelaste wedstrijd was moesten de coaches op zoek naar wat jeugd ter vervanging van bijna de helft van de één-en-twintig-koppige selectie. Richard deed nog wel mee in de warming-up maar deed nog niet mee in de wedstrijd. De supporters waren aanwezig maar niet in de grote getalen die we anders hebben. Maar ook zij konden zien dat het gras nog steeds technisch lang gelaten was om onze tegenstander in verwarring te brengen. Zelf hadden we hier overigens ook last van. Hopelijk kunnen we voor de volgende thuiswedstrijd iemand met een grasmaaier vinden want dit kan echt niet meer.

De wedstrijd zelf: uw verslaggever had iets te veel passeitjes gegeten waar blijkbaar drank in zat want bijna alle spelers hadden het shirt van Remco aan. Diezelfde Remco had al binnen een paar minuten balverlies waardoor Luctor bij de eerste de beste kans in de korte hoek van Bryan kon schieten. Een mooie wake-up call die ook zo uitpakte. Graauw begon met druk zetten, bal veroveren en dan kans creëren. Dat leidde tot een flink aantal corners en daarna een drietal doelpunten waarbij telkens Remco betrokken was. Als aangever, afmaker, afleider of plaaggeest van de bezoekende verdedigers. De eerste was een uitgespeelde kans, de tweede een voorzet die door de verdediging in het eigen doel gewerkt werd. De derde was een mooie vrije trap waarbij de muur vakkundig geposteerd werd maar door Remco er netjes overheen geschilderd werd: in de verre hoek, de netten krullend. Maar Luctor zat ook niet stil. In een slechte uitgespeelde aanval verloren we de bal en bleek men razendsnel aan de andere kant te staan. Daar leken we even balbezit te hebben maar knullig balverlies zorgde dan toch voor de aansluitingstreffer.

Na rust pakte Graauw het weer op en ging men door met aanvallen. Remco mocht vanaf veertig meter een vrije trap nemen die vanaf de lat (of misschien toch ook keeper; paaseitjes, weet je nog!?) terug het veld in sprong en daarna door Remco werd binnengetikt. In het half uur wat volgde kwam er wat zand in de Graauwse motor.  Remco was een beetje op en werd misschien ook wel een beetje overmoedig maar kon niet alles meer belopen: zowel aanvallend als verdedigend. Toen Luctor het evenwicht weer iets meer naar zich toe trok moest hij dan ook wat verdedigender gaan spelen en lijdzaam toe zoen hoe het druk zetten nu van de tegenstander kwam en de counters vanuit onze koker. We moesten dan nog eén keer een doelpunt toestaan waarbij de einduitslag op 4-3 kwam.

Een leuke en sportieve pot waarbij we extra lof moeten uit naar het arbitrale trio. Scheidsrechter Mark van Passel floot erg goed en had alles goed in de hand. De paar kleine foutjes loste hij prima op en als je maar kordaat optreedt heb je daar geen gezeur over. Hierbij werd hij geholpen door twee bijzonder sportieve assistent-scheidsrechters. Je zie het niet vaak meer in onze klasse maar het kan dus wel: eerlijk vlaggen. Dan heb je geen gezeur en dan speelt iedereen een leuke wedstrijd. Een van de sportiefste wedstrijden dit jaar. Dat mag ook wel eens gezegd worden. En nee: dat ligt niet aan de paaseitjes en is geen 1 April grap!

Man-of-the-match: Remco: Kan ook niet anders!

Foto’s van Richard Meyners