Tweede zege voor Graauw 4

Hontenisse 5 - Graauw 4     [0-3]   (Competitie)

Voor de tweede keer op rij haalde Graauw 4 de volle winst. Deze keer een mooie 0-3 overwinning op Hontenisse. Al direct vanaf de aftrap nam Graauw het initiatief en binnen een paar minuten was er de voorsprong. Halverwege de eerste helft werd die verdubbelt. Richting rust kwam Hontenisse weer wat terug maar tot scoren kwamen ze niet. Na rust gaf Graauw min of meer de genadeklap vanuit een penalty waarmee de wedstrijd wel gespeeld was. Beide  ploegen werden nog een paar keer gevaarlijk maar tot scoren kwamen we niet meer.

Een aanvankelijk droog maar winderig sportpak verleide een dertiental spelers naar Kloosterzande. Voor sommige zelfs een thuismatch. Leider Paul liet leider Johan met volle tuigen genieten van het coach-schap. Ondanks de vijf afmeldingen hadden we genoeg mensen om met twee wissels te beginnen.

Hontenisse had schijnbaar ons verslag gelezen en had bedacht de Graauwse variant van vorig week te gebruiken. Bij aanvang waren ze maar met tien omdat er nog mensen koeien aan het melken waren. Het hielp ze echter niet. Na drie minuten lag de bal in het net achter de Hontenisse doelman.  Een eerdere kans hadden we nog niet verzilvert. Onze eigen Remco schoot hard van ver. En mede gedragen door de wind en een stuitje voor de keeper liet hij iedereen kansloos. Remco zelf denkt dat het dertien jaar geleden is dat hij gescoord had maar het is korter geleden. Thuis tegen Oostburg 3 op 29 maart 2011. We verloren toen wel met 2-4.

Enfin: Graauw door met aanvallen en Hontenisse tegen de muur. De snelle treffer leek ze te hebben verrast en Graauw maakte daar gebruik van. De harde wind zorgde wel voor enige onnauwkeurigheid in de eind pass. Altijd lastig een harde wind. Tot halverwege de eerste helft waren er een aantal kansen voor een paar mensen maar uiteindelijk werden we beloond toen de druk op de Hontenisse verdediging zo hoog werd dat ze gingen knosselen en Manuel met een teen een onbedoelde voorzet op Bjorn gaf die niet aarzelde en in de verre hoek schoot. Lekker laag en lekker hard. Hierna werd Hontenisse wakker (of wij wellicht vermoeid) en kon men ook aan aanvallen denken. Met Edward en Ed achterin kwamen er nagenoeg geen ballen door en anders hield Martijn ze prima onder bedwang.

De rust deed de thuisclub geen goed. Onze Dimitri H. gaf een prachtige voorzet op Bjorn die aan de andere kant blijkbaar buitenspel stond. In de voortzetting vergat men dat Bjorn er nog stond en met een terugspeelbal op de keeper was hij er vliegensvlug mee vandoor. De herstelwerkzaamheden van de keeper zorgde voor een penalty die door Bjorn zelf op perfecte wijze werd genomen.  Jammer dat Karel er niet bij was om even te kijken hoe zoiets werkt. Volgende keer dan maar weer.

De rest van de wedstrijd waren er nog flink wat kansen voor Graauw maar we werden onnauwkeurig in de afwerking. Manuel kreeg zijn tweede kans om uit te halen maar oog in oog wist hij niet te beslissen. Michiel schoot uit een halve stilstand de bal keihard op de lat. Aan onze kant schoot Hontenisse nog op de paal en een keer net naast in de netten wat voor de aansluitingstreffer had kunnen zorgen. De harde wind werd gevolgd door koude regen wat misschien zijn beslag legde op een ieders kunnen. Behalve op die van onze Martijn. Als een ware Hans Kazan ging hij een bal zoeken in de dichte bebossing en kwam er met twee ballen uit. Je moet het maar kunnen.

In het seizoen 2002-2003 haalden we ook uit de eerste twee wedstrijden zes punten. Die tweede wedstrijd was toen ook Hontenisse thuis. We eindigden destijds met meer dan een punt per wedstrijd. Zou mooi zijn als we dat weer eens kunnen herbeleven. Goed gewerkt mannen!

Verslag van: André de Winkel zoals gezien op 29-09-2019

Made by Anouk